Er zat altijd iets in mij dat fluisterde: ‘Daar ben jij toch véél te klein voor.’ “Opstaan in mezelf” verder lezen
Mijn reis naar het licht
Er is iets magisch aan de eerste zonnestralen in de ochtend. Ik werd geboren op 3 juli 1963, om 5.20 uur, in Rotterdam, bij het krieken van de dag. Exact op het moment van zonsopkomst op die woensdag 3 juli. Alsof het universum fluisterde: “We gaan beginnen.” En zo voelde ik mij ook. ‘Yes, I am ready!’ “Mijn reis naar het licht” verder lezen
Leef?!
Ik krijg wel eens de vraag van wat voor werk, wat voor kunst ik dan maak?
En dan zeg ik dat ik mensen bewust maak van wie ze in werkelijkheid zijn. Dat goed en kwaad, hoog of laag, veel of weinig alleen maar mogelijkheden zijn waarin we ons leven gespiegeld zien. Waardoor we kunnen leren voelen en ervaren wie wij werkelijk zijn. Waarin we duaal kunnen ervaren wat het is om mens te zijn. Echt mens. Mens met alles erop en alles eran.
Ontdek de Kunstenaar in Jezelf
Ik ga vandaag naar de Kunstroute in Culemborg. Graag deel ik als levens-kunstenaar hoe ik kijk naar Kunst maken en Kunst ZIJN. “Ontdek de Kunstenaar in Jezelf” verder lezen
Ik ga naar Lesbos en neem mee…
Wie ik ten diepste ben.
Hier ben ik al mijn hele leven mee bezig om dat conciencieus, diepgaand te onderzoeken. Noem het verlangen naar het Leven te willen begrijpen, naar kennis van transformatie. Liever nog transmutatie tot ultiem multidimensionaal en vrij mens.
Ik ben een wachter van het onbewuste
Die leeft in nabijheid van ruige natuur, dieren en stilte. Deze elementen spiegelen wat nog niet geïntegreerd is – in mijzelf én in de samenleving. “Ik ga naar Lesbos en neem mee…” verder lezen
Elk voordeel heb z’n nadeel…
Wij voeren allen een dualistische strijd in ons. Ieder binnen ons eigen zielsperspectief. En dat wil je kennen. En dat doe je door de waarheid van jouw hart te volgen. Tegenwoordig heet dat gewoon doen wat je leuk vind. Dualisme tekent zich af in een (overdrachtelijke) strijd op Leven en dood. “Elk voordeel heb z’n nadeel…” verder lezen
Multidimensionaliteit, hoe ervaar ik dat?
Trillende golvende lijnen in lichtgevende pastels. Ruim en eindeloos.
Ruik ik? Hoor ik? Zie ik?
Ervarend voelen past het best.
Voor deze ongescheiden staat van waarnemen. “Multidimensionaliteit, hoe ervaar ik dat?” verder lezen
De Geest
En de Geest en de Bruid zegge kom …
En wie dorst heeft kome en neme het Water des Levens om niet
Deze tekst uit Openbaringen 22 vers 17 uit de bijbel herinner ik mij als het gaat over de Geest. De roep om onszelf te verenigen met het Goddelijke in ons, om terug naar huis te komen, om compleet te worden als mens en Goddelijk wezen.
En het wordt tijd om de geest weer de Geest te noemen. “De Geest” verder lezen
