Ik krijg wel eens de vraag van wat voor werk, wat voor kunst ik dan maak?
En dan zeg ik dat ik mensen bewust maak van wie ze in werkelijkheid zijn. Dat goed en kwaad, hoog of laag, veel of weinig alleen maar mogelijkheden zijn waarin we ons leven gespiegeld zien. Waardoor we kunnen leren voelen en ervaren wie wij werkelijk zijn. Waarin we duaal kunnen ervaren wat het is om mens te zijn. Echt mens. Mens met alles erop en alles eran.
Pijn, verdriet boosheid, juist in die “schaduwkanten’ vind je terug wie jij ten diepste bent. Dus loop er niet voor weg, kijk het aan. Doorvoel en kies of het van jou is. Onderzoek waarom het op jouw pad komt.
Bewustzijn wil zichzelf ervaren. Dat is Leven. En jij hebt die kans genomen, toen je nog aan de andere kant was. Dus droog je tranen en wees een warrior van je eigen bestaan. Ga werkelijk Leven.
En besef bovenal dat je het Leven niet zo serieus moeten nemen, omdat het linksom of rechtsom een gaaf verhaal kan worden. Zie dat. *
En leer ik mijzelf “Verhalen maken” en juist te dromen over een vredige en vreugdevolle wereld en “Greening of the Heart and finding True Compassion” en dat is mijn manier van Kunstmaken van kunst Zijn. Concepting the Future. En dat belichaam ik op een klein heilig veldje op Lesbos. Met prachtige olijfbomen, een sacred space op de oostelijke as van de heilige Zoetkussende Maagd Mariakerk ~ nou moet het niet veel gekker worden :).
Een resonantieveld, met hoge hartfrequenties om de waarheid van jouw hart te ontmoeten. Waarin ik onderzoek doe naar hoe frequenties het leven beïnvloeden, via het water, de dieren en de bomen. En ook met Aniversario, het paard.
Ik gebruik deze frequenties om mijn bewustzijn te vergroten en in te tappen op het Oneindige.
Met de meeste mensen is niet zoveel mis — behalve dan misschien dat ze zichzelf helemaal helemaal niet leven. En daardoor zowieso maar half leven.
Dat is dus eigenlijk wel ernstig, want daarvoor kwam jij hier toch op aarde! Om jouw unieke talenten te kunnen leven, te kunnen vormgeven hier in de stof. Om tot expressie te laten komen wat er in jou Leeft?! En ik gun het naast mijzelf iedereen, zo!.
Hoe fijn is het om helemaal vervuld te zijn van het Leven in jou. Puur geluk; Dankbaarheid voor zoveel gevoelens van liefde.
Alsof je leven klopt op papier, maar jij er soms net naast staat.
Dit zijn geen problemen die opgelost moeten worden. Dat zijn signalen van dat er iets niet klopt. Van dat er projectie in het spel is. Er klopt namelijk geen werkelijkheid, geen boemboem hart. En dat voelt leeg, onvervuld als na een dag in een bullshitbaan.
En precies dáár begint mijn werk. Om die gevoelens van innerlijk ongenoegen aan te wijzen. Als projector, met the Right Angel Cross of Tension voor Human Design-kenners.
Ik ben er niet om je te helpen. Maar om iets aan te raken.
Voor de meeste mensen voelt het Leven alsof ze er nét langsheen leven. Buitenstaander zijn van hun eigen werkelijkheid.
Ik werk niet met oplossingen, maar met spanning.
De spanning tussen wat je zegt en wat je eigenlijk voelt en doet. Tussen blijven en eindelijk bewegen.
Ik stel vragen die je niet meteen kunt parkeren. Ik breng emotie terug waar die netjes was weggewerkt.
Niet om het ongemakkelijk te maken —maar om het weer Levend te maken. Je moet ergens beginnen…
En mijn rol in jouw proces? Die zit ergens hier.
Ik ben geen coach voor de lange lijn.
Ik ben er voor het moment ertussenin. In de non-breaking space, voor webbouwers.
Net voordat je iets verandert. Net voordat jij door de poort gaat, die het hart is. Net nadat je voelt dat het oude niet meer klopt.
Dat ene kantelpunt. Voor de overgang.
Daar doe ik mijn werk. Daar ben ik een aanstichter, een katalyst zoals je wilt. En ik doe dat altijd al, want dat is precies wie ik ben. En dat maakt dat het voor mij nodig is om alleen te zijn. Om mijzelf zuiver te houden, als orakel van dat wat echt en waar is. En dat moet ik kunnen voelen zonder al te veel ruis. Anders werkt het niet en dring ik niet diep door in jouw hart, in jouw waarheid. In jouw werkelijke zijnslaag.
En kijk eens naar dit filmpje en leer op luchtige wijze van John Cleese in een paar minuten hoe het leven werkt. Gewoon door op te houden met te geloven in je eigen drama.
Dit is niet voor watjes…
En als je dit leest en iets reageert
Niet logisch.
Niet uit te leggen.
Maar wel herkenbaar.
Dan is dat waarschijnlijk genoeg.
En dan weet je zelf wel
wat jouw volgende stap is.
En dat is mijn bijdrage aan jou. See you.
Liefs van Manette


Mooi Ma ❤️