Manifest voor Innerlijke Vrede

Er is geen vrede op aarde zolang wij oorlog voeren met onszelf. Zolang wij de Waarheid van ons eigen Hart niet onder ogen durven te zien.

Zolang we onze eigen angsten onderdrukken, onze wonden maskeren, onze puurheid verstoppen achter muren van gelijk en ongelijk. De oorlog daarbuiten is niets anders dan de echo van de strijd hierbinnen. De Ander of de Buitenwereld die we zo graag willen aanwijzen als Schuldige, bestaat immers niet.#deanderbestaatniet

Kijk om je heen: bommen die verwoesten, families die uiteenrukken, mensen die verdrinken in schuld, in eenzaamheid en in spullen tegelijk— dit zijn onze binnenwerelden, uitvergroot op het wereldtoneel. Wij zijn scheppers, maar we zijn ons scheppingswerk vergeten. We hebben onze macht weggegeven aan angst, aan hebzucht, aan illusies aan de wereld buiten ons die niet echt is.

Ik weiger dat spel nog langer te spelen en Ik roep jou op: kijk naar je eigen ongenoegen, naar je eigen verongelijk in jouw hart. Want dáár bevindt zich de ingang, naar wat ik noem de Waarheid van Jouw Hart. En het is zo belangrijk die te kennen en te omarmen. Want in die frequenties bevind zich het antwoord op de vraag waarvoor jij op de wereld bent gekomen in deze tijd.

Schouw in je binnenste en hoor hoe je inwendig oorlog voert met jezelf, je eigen zelfafwijzing en overtuigingen, je eigen afgesplitste delen. Gevormd in een tijd dat je klein en kwetsbaar was, maar gebouwd op oorlogssterkte, het gevoel van leven OF dood. Durf te voelen hoe jij zelf bijdraagt aan de wereld die je verafschuwt. En heb dit proces LIEF, ontwikkel compassie voor je eigen pijn, die van je innerlijk kind dat zich afgewezen, slecht en nooit GOED GENOEG heeft gevoeld. 

Dit is geen zweverige oproep. Dit is de meest rauwe daad van moed: je hart openen voor je eigen waarheid. Niet mooier maken, niet wegstoppen, maar zien. Omarmen. Opruimen. Alleen zo komt er rust in je bloed, stilte in je botten en  licht in je ogen.

En dát straalt uit. Dat verspreidt zich. Dat is besmettelijker dan negativiteit.

Een mens in vrede verandert de ruimte waarin hij ademt. Tien mensen in vrede veranderen een dorp. Duizend mensen in vrede veranderen een land. Miljoenen mensen in vrede veranderen de aarde en creëren een nieuwe context, een andere dimensie en een NIEUWE TIJD. 

Vrede begint niet bij protesten, verdragen en conferenties.Vrede begint bij jou. Bij mij. Bij ons. In dit hart, in dit moment, in deze adem.

Ik verklaar: mijn vrede is mijn verzet. Het is hetzelfde.

Mijn innerlijke waarheid is mijn revolutie. rauwheid en liefde zijn loten van dezelfde stam.

Mijn hart is mijn vurigste wapen. Moed is de grootste daad van Liefde. Dat is Waarheid.

En ik leef dat zoveel mogelijk. Hier. Nu.

Wil je mijn proces volgen? Stuur me een email en je dan lees je als eerste mijn blogs.”

2 antwoorden op “Manifest voor Innerlijke Vrede”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *