Schaamte

Over mijn schaamtegevoelens.

Ik ontdek dat ik onbewuste beloftes heb gemaakt, dit is vanuit systematisch perspectief een veel voorkomende loyaliteit naar ouders toe.

“ik ga het niet makkelijker hebben dan jij, mama”

Maar mijn ziel wil in essentie juist ‘Leven wat in essentie niet eerder geleefd kon worden’

Je wilt in essentie dit dilemma ervaren in de stof, met alles erop en eraan.

Dat is waarom ik
op aarde bent gekomen.

Net als jij 😁👌💃🏼 misschien

“Schaamte” verder lezen

Wat ik droom voor de wereld..mijn Nieuwjaarsrede NL-ENG

In overgave in de teleportatiekamer van de Tumulus, die de energie verschaft voor de Pyramide van de Zon in Visiko Bosnie Herzegovina

Wat ik droom voor de wereld..

Wij staan op een kruispunt, maar het is geen politiek kruispunt en het is geen technologisch kruispunt, het is een verbeeldingskruispunt, want wat de mensheid mist is niet kennis maar een beeld van wat er mogelijk is, en zolang dat beeld ontbreekt zal elke macht die angst begrijpt het vacuüm vullen, met dreiging, met vijanden, met een verhaal waarin wij ons alleen maar kunnen verenigen door schrik, door een externe dreiging, door een zogenaamd onvermijdelijke noodzaak, en dát is de echte samenzwering, niet dat er krachten zijn die sturen, maar dat wij vergeten zijn dat wij zelf mede-sturende wezens zijn. “Wat ik droom voor de wereld..mijn Nieuwjaarsrede NL-ENG” verder lezen

Levend water, de nieuwe aarde is werkelijkheid voor mij

Ik ben altijd al gefascineerd geweest door water. Ik was een echte waterrat, zwom dus vreselijk graag en ben ook een dubbele kreeft als astrologisch teken. Een dubbel waterteken wat een diepe verbinding met gevoel en intuïtie aangeeft. En met wezenlijke Creatie.

Maar die interesse in water heb ik ook alleen al omdat wijzelf met ons fysieke lichaam, voor meer dan 70% uit water bestaan. Het is de oergrondstof, naast Licht, van de Schepping. Het concept van Levend Water waar de Bijbel van spreekt, kwam weer in mijn leven toen ik bijna twintig jaar geleden in Culemborg kwam. De plek aan het Bakelbos waar ik ging wonen had een magische aantrekking op mij. “Levend water, de nieuwe aarde is werkelijkheid voor mij” verder lezen

The dark night of the Soul 

Dark Night of the Soul

In de opmaat naar de volle maan in waterman (Aquarius) vanavond, 19 augustus 2024, beleef ik de meest pittige gevoelens in mijzelf. De relatiebreuk raakt alleen aan in mij dat wat er diepgaand getransformeerd mag worden. Dat wat na de Leeuwenpoort aan zielspijn nog is blijven liggen en geheeld mag worden op weg naar de lichte, nieuwe tijd. Ik zie het als zinvol innerlijk werk. Het wordt ook wel de dark night of the Soul genoemd, maar eigenlijk is dat een beetje de romantische en ook dramatische invalshoek. Om de verhaallijn van je leven een beetje te pimpen. (Hihi @ana_schoolofhealing) “The dark night of the Soul “ verder lezen

Neem me mee

Deze woorden raken iets in mij.  Het slaat aan op het bevroren stuk in mij; het kleine meisje in mij dat bang is om alleen te op weg te gaan. Om achter te blijven, om nergens bij te horen. En vanmorgen bij het wakker worden dacht ik: ‘Ik had er nooit aan moeten beginnen’,  deze kater moet ook weg. Maar er moet helmaal niets weg zou mijn leermeester Angelo Vasalos zeggen. Sterker nog, het verlaat je pas als je er zelf helemaal mee kunt zijn. Met dat klote gevoel in jezelf.  Met wat er dan ook weg moet aan gevoelens van ongemak. We moeten leren zijn met dit Ongemak, zoals Adriaan van Dis laatst deelde in een filmpje op Insta. “Neem me mee” verder lezen