Er is iets magisch aan de eerste zonnestralen in de ochtend. Ik werd geboren op 3 juli 1963, om 5.20 uur, in Rotterdam, bij het krieken van de dag. Exact op het moment van zonsopkomst op die woensdag 3 juli. Alsof het universum fluisterde: “We gaan beginnen.” En zo voelde ik mij ook. ‘Yes, I am ready!’ “Mijn reis naar het licht” verder lezen
Leef?!
Ik krijg wel eens de vraag van wat voor werk, wat voor kunst ik dan maak?
En dan zeg ik dat ik mensen bewust maak van wie ze in werkelijkheid zijn. Dat goed en kwaad, hoog of laag, veel of weinig alleen maar mogelijkheden zijn waarin we ons leven gespiegeld zien. Waardoor we kunnen leren voelen en ervaren wie wij werkelijk zijn. Waarin we duaal kunnen ervaren wat het is om mens te zijn. Echt mens. Mens met alles erop en alles eran.
Wat ik droom voor de wereld..mijn Nieuwjaarsrede NL-ENG
Wat ik droom voor de wereld..
Wij staan op een kruispunt, maar het is geen politiek kruispunt en het is geen technologisch kruispunt, het is een verbeeldingskruispunt, want wat de mensheid mist is niet kennis maar een beeld van wat er mogelijk is, en zolang dat beeld ontbreekt zal elke macht die angst begrijpt het vacuüm vullen, met dreiging, met vijanden, met een verhaal waarin wij ons alleen maar kunnen verenigen door schrik, door een externe dreiging, door een zogenaamd onvermijdelijke noodzaak, en dát is de echte samenzwering, niet dat er krachten zijn die sturen, maar dat wij vergeten zijn dat wij zelf mede-sturende wezens zijn. “Wat ik droom voor de wereld..mijn Nieuwjaarsrede NL-ENG” verder lezen
Waarom is waarheid zo belangrijk?
Ik heb het vaak over de waarheid van jouw hart, als leidende factor bij het nemen van beslissingen. Als kompas om op te varen in jouw leven.
Daarom wil ik het hebben over wat is waarheid nou eigenlijk en waarom is het zo belangrijk om daar naar te streven?!
Het begint bij het concept:
Waarheid is de zuiverste vorm van Informatie “Waarom is waarheid zo belangrijk?” verder lezen
Leven is jezelf verhouden tot de WARE werkelijkheid.
Tot waarheid.
En hoe kom je tot jouw waarheid? Door te leven en jezelf uit te drukken, zoals jij bent, authentiek reagerend op alles, wat er telkens gebeurd, van binnen. hoe je je echt voelt.
Waarheid is Leven. Voluit.
Er is een klein zelf in ons — het deel dat zich afzondert, het ego, dat zegt tegenover de ander; “ik”. En dan komt er meestal een een enorm dramaverhaal uit… “Leven is jezelf verhouden tot de WARE werkelijkheid.” verder lezen
Opvoeden gewenst!
Nettiquette en AI-quette
In de jaren negentig schreef ik een HBO-lesprogramma over de Nettiquette — de omgangsvormen voor ons, gebruikers van het prille internet, gedragsregels over wat zet je op een mail of in een SMS en later op de App. Welke woorden en hoe groot zijn de meegestuurde bestanden, etc.
De Nettiquette met een kwinkslag naar mijn eigen naam :).
Het leek iets triviaals, maar het ging over iets wezenlijks: “Opvoeden gewenst!” verder lezen
Leef je Talent
Maar wat is talent, waar zou jij in kunnen excelleren? Waarmee onderscheid jij je? Waarin heb jij het gevoel van flow, van opgenomen zijn in the circle of life? Van vervulling en dus Geluk? En als jij je Talent helemaal leeft, verdien je ook veel geld. Reken daar maar op. “Leef je Talent” verder lezen
Manifest voor Innerlijke Vrede
Er is geen vrede op aarde zolang wij oorlog voeren met onszelf. Zolang wij de Waarheid van ons eigen Hart niet onder ogen durven te zien.
Zolang we onze eigen angsten onderdrukken, onze wonden maskeren, onze puurheid verstoppen achter muren van gelijk en ongelijk. De oorlog daarbuiten is niets anders dan de echo van de strijd hierbinnen. De Ander of de Buitenwereld die we zo graag willen aanwijzen als Schuldige, bestaat immers niet.#deanderbestaatniet “Manifest voor Innerlijke Vrede” verder lezen
In de voetsporen van Sappho
Voorzichtig probeer ik in de wereld te slingeren wat ik graag nog tot stand wil brengen op Lesbos. Als inspirator verlang ik jou helder en moedig je legacy te delen met de wereld.
Artists in Resonance – een oproep aan wie iets durft te brengen “In de voetsporen van Sappho” verder lezen
Ik ga naar Lesbos en neem mee…
Wie ik ten diepste ben.
Hier ben ik al mijn hele leven mee bezig om dat conciencieus, diepgaand te onderzoeken. Noem het verlangen naar het Leven te willen begrijpen, naar kennis van transformatie. Liever nog transmutatie tot ultiem multidimensionaal en vrij mens.
Ik ben een wachter van het onbewuste
Die leeft in nabijheid van ruige natuur, dieren en stilte. Deze elementen spiegelen wat nog niet geïntegreerd is – in mijzelf én in de samenleving. “Ik ga naar Lesbos en neem mee…” verder lezen
