Er is in jou een beweging die je niet hoeft uit te leggen. “Niet Perfect, wel Waar” verder lezen
Opstaan in mezelf
Er zat altijd iets in mij dat fluisterde: ‘Daar ben jij toch véél te klein voor.’ “Opstaan in mezelf” verder lezen
Over het Nut van het Aardse
In mijn gedachten over het nut van ons aardse geploeter, over de waarheid achter tijd en tegenstelling, denk ik dan:
Misschien hebben we het zelf wel uit elkaar getrokken. In kracht en tegenkracht, om de werking zo goed mogelijk te ervaren en te kunnen begrijpen…
Niet omdat het moest, maar omdat werkelijk ervaren, belichamen, anders onmogelijk zou zijn. Het op een multidimensionaal niveau ervaren, vereist een. soort multitasking van test spirit en lichaam, en dat is schier onmogelijk, hier, in de derde dimensie. En dat dilemma wordt dus opgeheven door de ervaring in tweeën dus duaal te splitsen. “Over het Nut van het Aardse” verder lezen
De moed om jezelf volledig te zijn
Wat als jezelf zijn geen karaktereigenschap is, maar een kosmische vaardigheid? Waar je je hele leven over mag doen om die te ontwikkelen?!
Wat als elke beweging van jouw lichaam, elke trilling in je stem, elke blik in je ogen een letter is van een taal die je al die tijd al spreekt — maar nog niet helemaaldurft toe te laten? “De moed om jezelf volledig te zijn” verder lezen
Mijn reis naar het licht
Er is iets magisch aan de eerste zonnestralen in de ochtend. Ik werd geboren op 3 juli 1963, om 5.20 uur, in Rotterdam, bij het krieken van de dag. Exact op het moment van zonsopkomst op die woensdag 3 juli. Alsof het universum fluisterde: “We gaan beginnen.” En zo voelde ik mij ook. ‘Yes, I am ready!’ “Mijn reis naar het licht” verder lezen
Leef?!
Ik krijg wel eens de vraag van wat voor werk, wat voor kunst ik dan maak?
En dan zeg ik dat ik mensen bewust maak van wie ze in werkelijkheid zijn. Dat goed en kwaad, hoog of laag, veel of weinig alleen maar mogelijkheden zijn waarin we ons leven gespiegeld zien. Waardoor we kunnen leren voelen en ervaren wie wij werkelijk zijn. Waarin we duaal kunnen ervaren wat het is om mens te zijn. Echt mens. Mens met alles erop en alles eran.
Wat heb je aan geld?
Vanmorgen weer een robbertje gestoeid met Chat GPT. Ik ben nu een versie, een homemade GPT aan het modeleren naar mijn eigen hand. Handwerk dus. Ik wilde een artikel schrijven over de rol van geld in de nieuwe tijd.
Geld heeft geen waarde. Geld heeft zelfs niets met echte waarde te maken. Geld is meer geassocieerd met narigheid, vind ik. Er is ruzie over of tekort van of het is moeilijk om het weg te geven…
Dat klinkt misschien echt wel ongemakkelijk — vooral als je net je hypotheek, boodschappen en energierekening hebt betaald. Onze wereld hangt aan elkaar van geld in een modderig en traag systeem, op deze dimensie waar tijd en ruimte ook een rol speelt.
Waarde gaat over waarheid.
Over wat jij zelf hier te doen hebt. #Daarvoorbenjijopaardegekomen “Wat heb je aan geld?” verder lezen
Wat ik droom voor de wereld..mijn Nieuwjaarsrede NL-ENG
Wat ik droom voor de wereld..
Wij staan op een kruispunt, maar het is geen politiek kruispunt en het is geen technologisch kruispunt, het is een verbeeldingskruispunt, want wat de mensheid mist is niet kennis maar een beeld van wat er mogelijk is, en zolang dat beeld ontbreekt zal elke macht die angst begrijpt het vacuüm vullen, met dreiging, met vijanden, met een verhaal waarin wij ons alleen maar kunnen verenigen door schrik, door een externe dreiging, door een zogenaamd onvermijdelijke noodzaak, en dát is de echte samenzwering, niet dat er krachten zijn die sturen, maar dat wij vergeten zijn dat wij zelf mede-sturende wezens zijn. “Wat ik droom voor de wereld..mijn Nieuwjaarsrede NL-ENG” verder lezen
Ik ga naar Lesbos en neem mee…
Wie ik ten diepste ben.
Hier ben ik al mijn hele leven mee bezig om dat conciencieus, diepgaand te onderzoeken. Noem het verlangen naar het Leven te willen begrijpen, naar kennis van transformatie. Liever nog transmutatie tot ultiem multidimensionaal en vrij mens.
Ik ben een wachter van het onbewuste
Die leeft in nabijheid van ruige natuur, dieren en stilte. Deze elementen spiegelen wat nog niet geïntegreerd is – in mijzelf én in de samenleving. “Ik ga naar Lesbos en neem mee…” verder lezen
Elk voordeel heb z’n nadeel…
Wij voeren allen een dualistische strijd in ons. Ieder binnen ons eigen zielsperspectief. En dat wil je kennen. En dat doe je door de waarheid van jouw hart te volgen. Tegenwoordig heet dat gewoon doen wat je leuk vind. Dualisme tekent zich af in een (overdrachtelijke) strijd op Leven en dood. “Elk voordeel heb z’n nadeel…” verder lezen
